Menerima Bunga

Semalam, menerima bunga untuk kali kelima daripada individu berbeza. Kalau dahulu, mungkin ya, salah aku sebab terlalu baik sehingga disalahmaksudkan. Tapi kali ini berbeza. Aku tidak kenal siapa, dan bagaimana pengirim menjejaki kewujudan aku. Tidak pernah berbuat baik pada pengirim, mahupun bertegur sapa.

Berat betul hati semalam, ketika menerima jambangan kecil bunga ros berwarna pic.
Niat hati ingin pulangkan dan membayar kembali.

Bagaimana untuk memberitahu bahawa perempuan ini hatinya telah disimpan orang?
Bagaimana untuk memberitahu bahawa penulis blog ini sedang menunggu seseorang?
Bagaimana untuk dengan sopannya memberitahu bahawa penerima bunga ini tidak boleh menerima salam perkenalan pengirim?

Pasti pengirim bakal terasa hati.

Sepanjang hidup 28 tahun ini, aku paling takut kalau-kalau ada orang sekeliling terasa hati, atau sakit hati, atau berdendam. Aku paling takut jika perbuatan dan niat baik disalaherti. Apatah lagi untuk membuat seseorang terjatuh egonya, atau air mukanya.

Rasa bersalah membuatkan aku tidak tenteram.
Cukuplah rasa bersalah yang menyelubungi aku sejak 15 September 2016 lalu.


20 Mac 2018
Kantor
Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Cari

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.