Melewati terowong gelap

Di kaki bukit yang didiami kehijauan dan tenang
Kita melalui terowong yang sedikit panjang dan mencuram
Sempat aku ketik butang kamera telefon pintarku dicuraman itu
Sekadar untuk menyimpan sekeping dua kenangan

Usai pulang, aku amati kepingan gambar
Di dalam terowong itu, kita dibaluti kehitaman dan kesamaran
Yang ada cuma cahaya di hujung yang tidak kesampaian
Ia seolah menjanjikan sebuah kepastian dan jawaban

Lama aku tenung gelombang cahaya yang menjauh
Apa mampu kita melewati ruang gelap ini secepatnya?
Bukan takut, tetapi aku tidak selesa untuk terlalu lama di sini
Izinkan aku menghidupkan kita di ruang yang lebih bercahaya


Bukit Bendera, Pulau Pinang


30 Julai 2019
Setiawangsa
Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Cari

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.